Onsdag 3.mai hadde Banekomiteen og baneeier Jens invitert klubbens medlemmer til dugnad.

FOR ET OPPMØTE!
Tidspunktet for dugnaden var satt fra kl 17:00 til 20:00 med påfølgende pølsegrilling. Da deler av banekomiteen møtte opp en halvtime før start var det allerede flere som var godt i gang med arbeidet! Her var det mange ivrige dugnadssjeler å se. I sum var det et sted mellom 35 og 40 personer som deltok på dugnaden.

Få forhånd hadde vi laget ei liste med ønsket utførte arbeidsoppgaver. Vi gjorde et ganske så stort innhugg i denne lista. Det aller viktigste denne gangen var fjerning av kvist, kongler og annet på spillefeltet for å klargjøre for klipping. I tillegg ble det gjort en formidabel innsats med fjerning av trær og busker mellom hull 7 og 8. Ryddesaga gikk varm langs hull 7. På hull 2 fikk granbuskene fjernet nederste kvister. Flere bunkere fikk også god pleie. Hvor mange lass med kvist Arild og Jens kjørte bort med traktor og henger er uvisst – men det var mange!

Jens stilte med pølser, kjeks og brus til dugnadsmannskapene. Midtveis i runden ble det kjørt ut litt brus og kjeks, og når arbeidet var gjort stod Aleksander klar ved grillen.

Fra Jens skal vi rette en STOR takk til hver enkelt som dukket opp og som gjorde en innsats for banen. En fantastisk arbeidsinnsats som nå gjør det lettere å sette gang klipping av gresset når det dras i gang.

TUSEN TAKK FOR INNSATSEN!

– Riktig og effektiv redskap hjelper

– Noen hadde på ullgenser – andre møtte i shorts og t-skjorte

– Oppretting av merkepinner som har blitt skjeve i løpet av vinteren

– Her får granene på hull 2 en etterlengtet frisering. Nå blir det lettere både å slå ball derfra, og ikke minst klippe rundt

– Ingen sak når det er mange som bidrar

– Stor arbeidslyst gjorde det til en effektiv dugnadskveld

– Mye løv har samlet seg. Hull 8

– Siste innspurt. Oppsamling av hauger før dugnaden avsluttes

– Så fint kan det bli når bunkerne får litt stell

– Områdene rundt klubbhuset fikk også en runde med rivene

– Godt å ha god kapasitet på traktor og henger når så mye kvist skal fjernes

– «Bunkermester Ellefsen» legger siste hånd på verket. Hull 9.

– Hvem gravde fram en gammal viking oppe i lia der???

– Kvist og kvast ryddes ved green, hull 8

– Aleksander sørget for perfekt grillede pølser til en sulten dugnadsgjeng

– Hyggelig prat og god stemning etter arbeidsinnsatsen