Turneringskomiteen med Espen og Simen i spissen er godt i gang med planlegging av årets turneringssesong. Her kan vi glede oss til nok en sesong med de faste innslagene av klubbturneringer som vi kjenner så godt. Dame-, senior-, herre-, og Onsdagsgolfen er på plass i år også.

I år kan vi i tillegg by på noen spennende nyheter! Og her trenger vi hjelp av flere medlemmer, det kommer vi tilbake til.

Juni måned blir det travelt. Da skal vi arrangere tre store turneringer på hjemmebanen. Det planlegges for Kommunemesterskapet, Hof Open og Narvesen Tour.

«Kommunemesterskapet»

Kommunemesterskap helgen 18-19. juni, dette er en konkurranse som skal kåre Kommunemester i netto og bruttoklasse for herrer, og nettoklasse damer.
Konkurransen starter med front 9 på Sande golfbane, senere på lørdag så blir det back 9 på Hof. Konkurransen avsluttes søndag med 18 hull på Solum golfbane.
For å delta her må man være medlem på Sande, Solum eller Hof. Dette tror vi kan bli en spennende turnering, og et nytt konsept som vi håper vil trekke mange deltakere fra hele kommunen. Finnes det andre kommuner i landet med tre golfklubber?
Vi trenger frivillige til å assistere oss under denne konkurransen. Send oss en epost om det passer og du har lyst til å hjelpe til:

Hof Open

Hof Open går av stabelen 25. og 26. juni med samme oppsett som i fjor. Her spilles det i både brutto, netto og stablefordklasser.
I 2021 var det 48 deltakere på Hof Open – i 2022 skal vi langt over 50!
Eventuell Cut etter dag en.

Narvesen Tour

Hof golfklubb har fått forespørsel fra NGF om å være vertskap for en runde av Narvesen Tour, søndag 3. juli.
Narvesen Tour er åpne klubbturneringer i golf for alle barn og juniorer, og arrangeres av golfklubbene i hver region. Golfglede står i fokus på Narvesen Tour, og her kan alle barn i alderen 6 til 19 år delta, uavhengig av ferdighetsnivå og erfaring.

Vi takket selvfølgelig ja til det, og gleder oss stort til å vise fram Hof golfbane fra sin beste side. Det vil være mange tilreisende og her trenger vi hjelp fra flere medlemmer i klubben, både til forberedelser og ikke minst gjennomføring på selve dagen.
Så sett av dagen og bidra til at neste generasjons golfere får en god opplevelse på Hof golfbane.

Her kan du lese mer om Narvesen Tour: Narvesen Tour (regionale juniorturneringer) – Golfforbundet

Alle tre konkurransene vil trenge flere frivillige hender for gjennomføring. Ønsker du å bidra? Send oss en epost på

Har du spørsmål tar du kontakt med Espen eller Simen i Turneringskomiteen, eller du sender en epost til klubben!