Også i år skal kommunens beste golfere og klubb kåres.

Holmestrandsmesterskapet er et samarbeid mellom Hof, Sande og Solum golfklubber. Turneringen ble arrangert for første gang – med stor suksess – i 2022. I år håper vi det blir et enda større startfelt.

Tre baner – to dager

Vi spiller på alle de tre banene i kommunen i løpet av helgen.

Lørdag 10. juni: Front-nine på Hof golfbane med start fra kl 09:00
Lørdag 10. juni: Back-nine på Sande golfbane med start fra kl 14:00

Søndag 11.juni: 18 hull på Solum golfbane med start fra kl 09:00

Konkurranseform og klasser:

Det spilles brutto og netto slagspill og vinneren i hver klasse (kommunemester!) er den som bruker færrest slag totalt over 36 hull.

Beste klubb kåres på grunnlag av et poengsystem hvor spillernes plasseringer og deltakelsen i hver klasse gis poeng og disse poengene tilfaller spillerens klubb.

Klasseinndeling
Turneringen spilles med fire klasser; inndelt etter kjønn, hcp og alder:

Klasse A: Herrer med hcp lavere enn 11,5 – brutto slagspill.

Klasse B: Herrer med hcp på 11,5-54,0; hcp-tak 36,0, max hcp) – netto slagspill (max par +5 på det enkelte hullet).

Klasse C: Damer med hcp på +8,0-54,0; hcp-tak 36,0,  max hcp) – netto slagspill (max par +5 på det enkelte hullet).

Klasse D: Juniorer (gutter og jenter opptil 19 år) med hcp +8,0-54,0; hcp-tak 36,0 (max hcp) – netto slagspill (max par +5 på det enkelte hullet).

Ved færre enn tre deltakere i en klasse, flyttes disse til andre klasser.

Bli med du også! Alle spillere bidrar med poeng til klubbkonkurransen. Du må være medlem av en av kommunens tre golfklubber for å være med.

Påmelding:

Påmeldingsfrist er onsdag 7. juni kl 20.00. Det er satt et tak på 96 deltakere totalt i turneringen og det er førstemann til mølla som gjelder.

Turneringen har en startavgift på 650,- (juniorer 250,-) som omfatter både greenfee og turneringsavgift, uavhengig av om spilleren har betalt årsgreenfee på én eller flere av banene. Beløpet skal vippses til #746386 og kvittering fremvises ved oppmøte (gjelder deltakere fra alle klubber).

Vel møtt til sesongens store happening i golf-Holmestrand!

Påmelding og mer informasjon i golfbox!