Hof Golfklubb har denne helgen arrangert sitt årlige klubbmesterskap.

Vi opplever fortsatt en oppadgående trend i medlemsmassen. Derfor er det gledelig at så mange som 48 medlemmer hadde meldt seg på årets klubbmesterskap. Det ble spilt 18 hull lørdag og 18 hull finale på søndag. Lørdag var det en svært varm dag med sol fra skyfri himmel. Søndagen truet værmeldingen med lyn og torden, så starten ble utsatt til kl 12:00. «Tor med hammeren» hørte vi heldigvis ikke noe til, så søndagsrunden gikk knirkefritt. Kun ei lita regnbyge midtveis.

Slagkonkurranse for herrer og damer gikk over 36 hull. Slagspill junior og senior ble avgjort på lørdag etter 18 hull.
Det ble kåret klubbmestere for damer, herrer, junior damer, junior herrer, senior damer og senior herrer.

Søndagens runde var i tillegg til slagspillet også kåring av «Klubbmester i Stableford». Denne konkurransen hadde tre klasser, Damer, Herrer lavt hcp og Herrer høyt hcp.

I dameklassen ledet Aase Mari med to slag på Anne Ki etter dag en, med Pia fire slag bak. Dermed var det disse tre som gikk i finaleballen på søndag. Det ble en spennende runde, og underveis knappet Pia innpå forspranget. Ved endt runde var det Anne Ki som trakk det lengste strået, med Pia kun ett slag bak.

I herreklassen var det vel så spennende. Greig Scott, Simen Thormodsrud og Bjørn Andersen gikk i lederball. Da gutta slo ut på hull 18 var det dødt løp mellom Simen og Bjørn. Greig, som lå noen slag bak spilte kanskje hull 18 med litt lavere skuldre enn de andre to som kjempet om seieren. Greig gjorde en herlig birdie, mens Simen og Bjørn måtte begge ta til takke med en bogey på avslutningshullet. Dermed endte Simen og Bjørn likt. Det måtte omspill til for å å kåre en Klubbmester. Første omspillshull, hull 18. Begge to gjorde par, og det var bare å ta turen tilbake til tee 18 for nytt omspillshull. Ingen tvil om at det var spennende for publikum.
Andre omspillshull endte med bogey for Simen og par på Bjørn. Dermed var det avgjort, og Bjørn Andersen kan nå titulere seg som Klubbmester i Hof golfklubb.

Turneringsleder, Espen Svendsrud stod for premieutdelingen. Premier i samtlige klasser var gavekort på golfshopen.no
I tillegg ble det et «premiedryss» med uttrekkspremier i form av golfballer.

Slagkonkurranse Herrer og Klubbmester: Bjørn Andersen, +9
Slagkonkurranse Damer og Klubbmester: Anne Ki Klemetsen, + 44

Klubbmester for junior damer: Anne Marie Rustad, +43
Klubbmester for junior herrer: Jim Wessel Johansen, +21
Klubbmester for senior damer: Aase Mari Dahle Ersrud +22
Klubbmester for senior herrer: Greig Scott +7

Klubbmestere i Stableford:
Stableford Damer, Pia Vestskogen Brovold, 40p
Stableford Herrer lavt hcp, Svein Helge Hansen, 39p
Stableford Herrer høyt hcp, Fredrik Hoel, 43p

Resultatlistene finner du her: Resultater KM 2022 – Golfbox

VI GRATULERER!

Oversikt over tidligere års Klubbmesterskap kan du lese her: KLUBBMESTERE | Hof Golfklubb

– Klubbmester herrer, Bjørn Andersen og Klubbmester damer, Anne Ki Klemetsen.

– Bjørn Andersen og Simen Thormodsrud gjør opp om seieren. Her på hull 18, før de to skulle ut i omspill.

– Lørdag var en varm og fin dag for klubbmesterskap i Hof golfklubb.

– Vakre Hof golfbane

– Fredag før mesterskapet ble det lagt ned mang en dugnadstime for at vi skulle få best mulig spilleforhold. Bent, Thorleif og Tor på hver sin klipper. Simen Thormodsrud trenger også en spesiell takk for å ha håndraket de fleste bunkerne fredag kveld.