Søndag 7. juli var Hof golfklubb vertskap for en runde i JuniorTour – Region Sør. JuniorTour er Norges Golfforbunds golfturnering for barn og ungdom i alderen 6 til 19 år. I år hadde vi deltakere i de fleste aldersklassene, fra de yngste i mix 6 – 8 år og opp til gutter og jenter 16 – 19 år. Totalt 49 deltakere.

Unge golfspillere fra Kristiansand i sør til Oslo i nord hadde funnet veien til Hof denne søndagen. Hovedvekten av spillerne var fra klubbene i Vestfold, i år var det kun to av våre egne juniorer som stilte. Vi kommer sterkere tilbake neste år.

Været kunne vært bedre. Det var regn fra start, men ut over dagen lettet det litt slik at det alt i alt ble en bra dag. Vi husker alle fjoråret som endte i lyn, torden, hagl og avlyst turnering. Hva er vel da litt lett regn?

For de aller yngste hadde vi laget til egne utslag for å tilpasse lengdene, men de fikk spille på ordinære greener.

De mellomste klassene spilte 9 hull, mens gutter og jenter 13-15 og 16-19 år skulle spille 18. Premier, diplom og is til deltakerne slo godt an. I  de to eldste gutteklassene var det tett og jevnt hele veien. Det endte med omspill i både Gutter 13-15 år og Gutter 16-19 år.

I klassen Gutter 13-15 vant Leo Obrestad fra Norsjø Golfklubb omspillet mot Elias Kjørsvik fra Larvik Golfklubb.
Begge hadde en bruttoscore på 75 slag.

I klassen Gutter 16-19 vant Eskil Jacob Svenkerud fra Bjaavann Golfklubb – Kristiansand over Sebastian Ekenes Løberg Bruttoscore 71 på disse to før omspillet.

I den eldste jenteklassen Jenter 13-15 år var det Martine Borvik Hansen fra Grenland og Omegn Golfklubb som stakk av med seieren.

For øvrige resultater kan du klikke her: GolfBox Tournament

Hof golfklubb takker alle deltakere for en fin dag hos oss og ønsker dere velkommen tilbake ved en senere anledning.

Vi ønsker samtidig å rette en stor takk til våre egne medlemmer som har bidratt til gjennomføringen. Både med stell av bane i dagene før turneringen samt organisering og gjennomføring på selve turneringsdagen.

Vi ønsker JuniorTour velkommen tilbake til oss i 2025!

HER KAN DU SE NOEN BILDER FRA DAGENS TURNERING: