Helgen 10. – 11.juni ble for andre gang Holmestrandsmesterskapet arrangert.

Lørdagen startet på Hof hvor det ble spilt 9 hull (frontnine). Deretter flyttet spillerne seg til Sande hvor vi gikk 9 nye hull (backnine). Søndag var alle på plass på Solum. Start både på hull 1 og 10 gjorde at arrangementet ble effektivt og godt gjennomført.

Sande golfklubb, Solum golfklubb og Hof golfklubb kjempet om å bli beste klubb i Holmestrand kommune. Fra 2022 var det Sande gk som var regjerende mester. Det var nok mange i Hof som var «sugne på å hente bøtta hjem». For vi stilte mannsterke. Flere enn Sande og Solum tilsammen. Det gjorde også utslag på resultatlista.

A-KLASSEN:
Vinner av A-klassen ble vår egen Bjørn Andersen. Han leverte beste score på alle tre baner, og var i en klasse for seg i A-klassen (brutto herrer). Med rundene 35-38-72 gikk han totalt fire over par, og vant hele syv slag foran klubbkamerat Simen Thormodsrud, med Solums Vegard Lilleås på tredjeplass.

HERR OG FRU KLEMETSEN BEST I B OG C-KLASSEN:
Anne Ki og Tor Klemetsen stakk av med seieren i henholdsvis C-klassen (netto damer) og B-klassen (netto herrer).
Tor var eneste i sin klasse som gikk netto under par, med en totalscore på -1.
Anne Ki gikk solide -6, og vant ett slag foran klubbvenninne Sara Baastad Nilsen.

D-KLASSEN:
Svært gledelig at det ble nok juniorer til å stille egen klasse (netto slagspill). Selv om de bare var tre. Vi håper virkelig at vi fremover får med enda flere juniorer. Kristine Kalve fra Solum vant med totalt -11. Anne Marie Rustad på 2.plass med -6.

LONGEST OG CLOSEST:
Damene konkurrerte i lengste drive på hull 9 i Hof. Her vant Anne Marie Rustad.
Herrene konkurrerte i samme øvelse på hull 3 på Solum. Her vant Vegard Lilleås.
Nærmest flagget på hull 7 på Sande ble Hugo Ivar Røed fra Sande GK. Utslaget var bare så vidt over meteren fra hullet.

Den observante leser registrerer da at Hof hadde flest deltakere. Hof hadde vinneren i A, B og C-klassen samt 2.plass i D-klassen. Et sirlig poengsystem kunne dermed bevise at Hof golfklubb vant soleklart Holmestrandsmesterskapet i 2023

VI GRATULERER HVER OG EN SOM BIDRO  – IKKE RART VI ER GLAD I DENNA KLUBBEN!

KLIKK HER FOR Å GÅ TIL RESULTATLISTA

Til slutt rettes en stor takk til ALLE som har bidratt til at dette ble ei strålende helg for alle som deltok!

• Takk til turneringslederne, Vegard Lilleås, Svein Erik Laudal og Espen Svendsrud med hjelpere for en strålende organisert turnering
  • Takk til dere som sørget for at Hof golfbane ble så fin som det lot seg gjøre inn mot helga. Vi høstet mye skryt!
  • Takk til dere som bidro i sekretariat og andre oppgaver som var nødvendige for at dette skulle bli bra.

HER KAN DU SE NOEN FLERE BILDER FRA TURNERINGEN:

-Espen mottar pokalen fra Svein Erik på vegne av Hof golfklubb. (Foto: V. Lilleås)

– Anne Ki strålte om kapp med sola Etter å ha vunnet C-klassen. (Foto: V. Lilleås)

-Tor Klemetsen, en lykkelig vinner av B-klassen. Gratuleres av turneringsleder Espen.
(Foto: V. Lilleås)

– Bjørn Andersen, stødig som alltid. Med suveren seier i A-klassen. (Foto: V. Lilleås)

Ingar Skillinghaug tok med seg kamera og tok mange flotte bilder både lørdag og søndag. Her kan du se noen av de:
Vil du se flere av bildene så finner du de i facebookgruppa Hof golfklubb – KLIKK HER FOR Å KOMME DIT

– Anne Marie Rustad med utslag på hull 1, Solum. (Foto: Ingar Skillinghaug)

– Greig Scott med innspill til hull 9, Hof. (Foto: Ingar Skillinghaug)

– Regjerende mester i Kommunemesterskapet, Simen Thormodsrud slår ut på hull 1, Hof. (Foto: Ingar Skillinghaug)

– Thorleif Rustad får ballen til å fly inn på green 18, Solum. (Foto: Ingar Skillinghaug)

– Vinner av klasse B, Tor Klemetsen sørger for å komme seg trygt ut av bunker på hull 18, Solum (Foto: Ingar Skillinghaug)