Nå er hjertestarteren vi fikk tildelt av Ida Eides Minnefond installert på klubbhuset. Sammen med Hvittingfoss Alpinklubb fikk vi besøk av Ole Bjørn Birkeland fra snøgg og Ida Eides Minnefond. Han delte ut hjertestarterne og holdt kurs for oss.
Her var det mye nyttig læring å hente, både i bruk av hjertestarteren og hjerte- lungeredning.

Hjertestarteren er montert lett tilgjengelig som vist på bildet under. Der skal den henge klar til bruk, døgnet rundt, slik at ALLE i Hof som havner i en situasjon hvor det kan være behov for en hjertestarter skal kunne hente den.

Hjertestarteren er registrert i det offisielle hjertestarterregisteret slik at alle skal kunne se hvor den er.
I tillegg har AMK-sentralen (113) mer informasjon som kan veilede deg fram til riktig sted.

Nærhet til, og raskt tilgjengelig hjertestarter er med på å redde liv. Ikke bare våre medlemmer, og gjester på golfbanen, men hele befolkningen i Hof er med denne tildelingen blitt ett hakk tryggere, det er vi veldig glade for!

Vi håper naturligvis at vi aldri får bruk for den – men dersom behovet er der så er hjertestarteren klar til bruk!

Klikk på denne lenka så kan du se en kort film om bruken av hjertestartere: Bruk av hjertestarter – Ida Eide Minnefond

HER FINNER DU HJERTESTARTEREN:

– På venstre side av klubbhusets langside ser du en grønn ring. Her henger hjertestarteren.

– Vri plastlokket mot venstre og du får tilgang til hjertestarteren.

Har du spørsmål om dette, eller annet? Send oss en epost på