Det er noen år siden Hof golfklubb arrangerte en turnering av et slikt kaliber. Styret og turneringsledelsen har planlagt i lang tid, og lite var overlatt til tilfeldighetene da vi kunne skrive søndag 3.juli og det var klart for at vi skulle ta i mot spillere fra hele regionen til Narvesen Tour.

Narvesen Tour spilles på flere baner gjennom sesongen, og spillerne er barn fra 6 til 19 år. Totalt hadde vi 54 deltakere i aldersgruppa. De minste barna fikk en tilrettelagt bane, og fikk spille ute på greenene på banen. Det ble satt stor pris på! Da de minste barna var ferdig var det klart for de eldre klassene som spilte henholdsvis 6, 9 eller 18 hull.

Spillerne fikk kjenne på både varmende sol, og vannrett regnvær og kraftig vind. En kort periode vurderte dommeren fra Norges Golfforbund å stanse spillet, men så lettet skyene noe, og været bedret seg. Slik er det når man driver idrett utendørs.

De fleste golfklubbene i Vestfold var representert, og vi hadde gjester både fra Grenland, Grimstad, Kristiansand og Oslo golfklubb. Det var mange gode resultater blant ungdommen, og dagens beste brutto totalscore var det Lavrans Broen Holm fra Vestfold golfklubb som stod for. Han spilte 18 hull, ett slag over banens par.

Tusen takk til alle våre frivillige medlemmer som både i dagene på forhånd og under selve arrangementet bidro til at regionens barn og unge fikk en flott dag på Hof golbane.

Kanskje Narvesen Tour er tilbake i Hof i 2023??

Klikk her for å gå til resultater.

– Det er godt å ha med rutinerte folk på laget når vi skal arrangere en slik turnering.

– Det blei litt vått en liten periode. Men det gikk fint. Heldigvis hadde vi satt opp telt, og etterhvert kom sola tilbake.

– De yngste klassene fikk spille tilrettelagte hull på green på hull 7, 8 og 9. Det ble satt stor pris på at de fikk spille på «den ekte banen».

– Premier til alle var populært.

-Eira, Aase, Alesander og Sara (ikke på bildet) hadde full kontroll på kiosktjenesten.
Tusen takk til EDH-utleie for lån av kioskvogn.

– Startere må man ha når det arrangeres turnering.

-Store og små koste seg på Hof golfbane under Narvesen Tour.