Lørdag 5.august var Hof golfklubb vertskap for en runde i Narvesen Tour – Region Sør. Narvesen Tour er golfturnering for barn og ungdom i alderen 6 til 19 år. I de aller minste klassene var det ingen påmeldte deltakere i år. Det ble spilt i følgende klasser:

• Jenter 9-12 år
  • Gutter 9-12 år
  • MIX 13-15 år
  • Gutter 13-15 år
  • Jenter 16-19 år
  • Gutter 16-19 år

Totalt 54 barn og unge fra Kristiansand i sør til Grønmo i nord. Vi hadde også besøk fra Haugaland gk i vest. Hovedvekten av spillerne var fra klubbene i Vestfold, og det er svært gledelig at vi hadde hele 7 egne juniorer på startlista. Det gror godt blant de unge i Hof golfklubb, og det skal vi jobbe videre med.

De yngste klassene spilte 9 hull, mens gutter og jenter 16-19 år skulle spille 18. Vi fikk delt ut medaljer, premier og is til de yngste klassene mens været holdt oppe. De hadde en fin runde, og det virket som at de var fornøyd med både bane og spillet.

Dessverre gjorde et innkommende uvær med lyn og torden at vi måtte stanse spillet. Sikkerhet for spillerne er viktig.
Etter tre kvarters pause virket det som at Tor med hammeren var på vei nordover, men den gang ei. Etter at spillet ble tatt opp igjen, ble det på nytt avblåst etter et kvarter da været virkelig traff oss med full styrke. Sjelden har vi sett så mye vann på banen. Det lynte, tordnet, haglet og regnet styrtet ned i en god periode. Såpass mye vann ble det at banen vår er stengt dagen derpå, søndag 6.august. Bildene viser hvordan det så ut hos oss lørdag ettermiddag.

Hof golfklubb takker alle deltakere for en fin dag hos oss, selv om avslutningen ikke ble helt slik vi ønsket det.

Vi ønsker samtidig å rette en stor takk til våre egne medlemmer som har bidratt til gjennomføringen. Både med stell av bane i dagene før turneringen samt organisering og gjennomføring på selve turneringsdagen. Vi ønsker Narvesen Tour velkommen tilbake til oss i 2024!

RULL NEDOVER FOR Å SE BILDER FRA TURNERINGEN OG HVORDAN BANEN BLE SEENDE UT I UVÆRET:

– Litt puttetrening må til før start

– Medaljer fra NarvesenTour og deltakerpremie fra Hof golfklubb til alle

– En gruppe i klassen Mix 9-12 på hull 9

– NGF stilte med to dommere til turneringen.

– Håndrakede bunkere ser ganske flott ut

– Tidlig lørdag morgen. Viktig med nyklipte greener før turnering.

– Turneringen blåst av – spillerne er på vei tilbake til klubbhuset. Sikkerhet for spillerne er viktig.

– Bekken som renner fra vanndammen på hull 5 over hull 4 og 3 gikk virkelig over sine bredder lørdag kveld

– Det voldsomme regnværet flommet over store deler av banen vår.