Denne helga har det vært mye aktivitet på banen.

Bent og Leif har gjennomført VTG-kurs. Det så lenge skummelt ut med tanke på været, men det har gått veldig fint. Leif er godt fornøyd med deltakerne på kurset. En gjeng med ni nye ivrige golfere er skapt. Ta de godt i mot når de nå skal i gang med golfspillet sitt.

– Helgens VTG-kurs ble avsluttet med spill på banen.

– Leif instruerer nye golfspillere i nærspill på helgens VTG-kurs

På lørdag var det igjen klart for «Spessialen» – en annerledes og utrolig artig golfturnering. 16 deltakere hadde meldt seg på. Her var det laget eget scorekort og regler for hvordan hullene skulle spilles. Det var alt fra par 3 til par 10-hull. Banens par ble dermed 50 denne dagen.
Vi fikk se golfslag med bind for øynene, crocket-lignende variant. Slag bakover på banen. Et helt hull spilt med driver. Et helt hull spilt med kun putter. På hull 7 måtte deltakerne være innom alle bunkere, for å nevne noe.
Det hele ble avsluttet med grilling og hygge ved klubbhuset. Vinner av årets «Spessialen» ble Bjørn Andersen.
Vi håper at «Spessialen» har kommet for å bli, og at det til neste år er enda flere som vil være med på dette.

RESULTATER – «SPESSIALEN-2020»

1.PLASS          Bjørn Andersen         -7
2.PLASS          Atle Stenseth             -4
3.PLASS         George Boyd              -4

– Her fikk man assosiasjoner til crocket. Ballen måtte gjennomvtre bøyler før en kunne putte videre inn på green på hull 9.

– Å slå en god drive med bind for øynene kan være utfordrende.

– På hull 1 måtte alle innom denne bunkeren før de kunne spille videre.