Denne helga har Joakim, Anne Marie og Sebastian vært på Grenland golfklubb for faglig påfyll.

Alle tre deltar på Trener 1 – kurs i regi av Norges Golfforbund. De er, sammen med Simen, engasjert i Knøtte- og juniortreningen i klubben vår. Med deltakelse på dette kurset er målet at de skal bli enda bedre trenere for barnegolfen i klubben.

Deltakerne har naturligvis fått litt tid til utvikling av eget spill, men i hovedsak har tiden gått med til å bli bedre trenere for barn og unge.

Av innhold i kurset kan nevnes
– Golfspesifikke øvelser
– Barn og golf
– Coaching og kommunikasjon
– Øvelser for funksjonshemmede
– Førstehjelp
– Treningsledelse og treningsplalegging

Her kan du lese mer om Barnegolf: Barnegolf – Golfforbundet

For Anne Marie og Sebastian er neste samling på Olympiatoppen i juni. I tillegg til Trener 1 deltar de på «Ungdomsdriven»
I september er alle tre tilbake for en ny helg med mer faglig påfyll.  Dermed har vi utdannet tre nye Trener 1’ere.
Fra tidligere er Simen også utdannet Trener 1.

Hver tirsdag fra kl 1700 er det golftrening for barn på Hof golfbanes treningsanlegg. Her har vi plass til mange flere barn, som garantert vil treffe engasjerte trenere med ny kunnskap de ønsker å formidle videre.
Knøtte- og juniorgruppa i Hof golfklubb har egen facebookside: Knøtte- og juniorgolf i Hof golfklubb | Facebook
Du finner også informasjon om treningen på denne siden: KNØTTE- OG JUNIORSIDEN | Hof Golfklubb

«Sammen skaper vi golfglede»

– Anne Marie trener på hvordan det er å spille golf på ett ben.

– Hvordan instruere golf for blinde? Sebastian forklarer for Joakim med lukkede øyne.

– En helg fylt med ny golfkunnskap, og mange nye kontakter knyttet.
Tre engasjerte trenere kommer tilbake med enda mer iver og pågangsmot!