Fortsatt ikke anledning til å arrangere turneringer

OPPDATERING SØNDAG 18.APRIL:
Vi så for oss at vi kommende uke kunne sette i gang våre ukentlige klubbturneringer. Det kan vi dessverre ikke.

NGF har avklart med helsemyndighetene at utendørs arrangement for inntil 200 personer er tillatt på nasjonalt nivå.

MEN HOLMESTRAND KOMMUNE ER FORTSATT PÅ TILTAKSNIVÅ B i henhold til Korona-forskiften. Dermed har NGF spesifisert hva gjelder golf i kommuner  som er underlagt regionale tiltak.

I OMRÅDER MED HØYT TILTAKSNIVÅ (TILTAKSNIVÅ B)** GJELDER BL.A. FØLGENDE:

• Selskapsrunder og åpne treningsanlegg er tillatt, forutsatt at smittevernreglene følges.
  • Det er tillatt å gjennomføre organiserte treninger og kurs utendørs.
  • Det er ikke tillatt å organisere idrettsaktivitet innendørs for personer over 20 år.
  • Det er ikke tillatt med arrangement.
  • Proshop og kafé anbefales at holder stengt eller tilbyr klikk og hent / «take-a-way»

**Tiltaksnivå B gjelder kommunene som til enhver tid er ramset opp i covid-19 forskriftens § 17.

Dermed kan vi ikke gjøre annet enn å utsette oppstart av turneringer. Vi starter opp så snart det er tillatt.

Holmestrand kommune er, sammen med resten av Vestfold-kommunene underlagt regionalt tiltaksnivå B frem til og med 22.april.

Vi er alle ivrige etter å komme i gang med turneringsspill. Men slik situasjonen er nå kan vi ikke gjøre det.

Men dere kan spille selskapsrunder så mye dere vil, heldigvis.

NGF minner om at jobb nummer en er å slå ned smitten og at golf for en periode må komme i annen rekke.

Klikk her for å lese NGFs retningslinjer.

————————–

OPPDATERING ONSDAG 14.APRIL:
Herregolf torsdag 15.april avlyses. Regjeringen letter smitteverntiltakene fra fredag 16.april. Vi satser på at vi kan starte opp med våre klubbturneringer neste uke.

Vi følger naturligvis de retningslinjer og anbefalinger vi får via Norges Golfforbund (NGF). I dag mottok vi nyhetsbrev fra NGF at de strenge nasjonale tiltakene forlenges til og med onsdag 14.april. I praksis betyr det at det IKKE er tillatt å avholde arrangement i idretten.

Første runde av damegolf, seniorgolf og onsdagsgolf er derfor avlyst.

Vi som klubb følger naturligvis de retningslinjene som helsemyndighetene og NGF gir oss. Straks vi får beskjed om at vi kan arrangere turneringer er vi klare til å sette i gang. Hold deg oppdatert med informasjon på vår hjemmeside, facebookside og i Golfbox. Vi avventer foreløpig å avlyse Herregolf 15.april, men også denne kan bli avlyst dersom det ikke kommer endringer kommende uke.

Her kan du lese artiklene fra NGF:
Regjeringen forlenger de strenge nasjonale tiltakene til og med 14. april – Golfforbundet

NGF minner om at arrangement ikke skal avholdes – Golfforbundet