Årets Klubbmesterskap for Hof golfklubb gikk av stabelen denne helgen under svært varierende værforhold. Simen Thormodsrud og Aase Marie Dahle Ersrud stod igjen til slutt som årets klubbmestere. I tillegg arrangerte Hof golfklubb KM for senior og junior også denne helgen. I klassen for senior herrer vant Kjell Vidar Wike mens Aase Marie Dahle Ersrud likegodt tok meg seg to titler denne helgen og kan kalle seg Klubbmester også for senior. I klassen for junior vant Sebastian Fagermo Ilebakke gutteklassen mens Janna Sofie Nyhus tok seg av jenteklassen.

I herreklassen ble det stor spenning rundt årets KM da Simen Thormodsrud etter dag 1 ledet med en runde på 70 slag. Simen var 1 slag foran Bjørn Andersen og 2 slag foran Lars-Johan Wåden Tandberg. Disse 3 gikk ut sammen i lederballen og hadde nok full kontroll på hvordan det hele lå an underveis. Etter utslagene på det siste hullet var det klart at Simen hadde samme ledelsen som han hadde da dagen startet. Og med en fantastisk birdie av Simen på siste hullet var det ingen tvil hvor seieren ville ende.

I Dameklassen var det også spenning etter dag 1 der Aase hadde tilrevet seg en ledelse på 3 slag på Anne Ki Klemetsen og 6 slag på Jorun Lian. Dette var en ledelse som Aase aldri gav fra seg og kunne etter 36 hull smile bredt vel vitende om at hun allerede var klubbmester for damer. Nr. 2 ble Anne Ki Klemetsen og Jorun Lian tok 3. plassen.

– Vi gratulerer Simen Thormodsrud og Aase Marie Dahle Ersrud som Klubbmestere i Hof golfklubb 2020

Resultater:

1. Sebastian Fagermo Ilebakke 110 slag

Damer junior (1. delt.)

1. Janna Sofie Nyhus 116 slag

Klikk her for komplett resultatliste i Golfbox.

Klikk her for å gå til oversikten over Klubbmestere gjennom tidene.

– Fine forhold på vakre Hof golfbane under Klubbmesterskapet.

– Damene straks før utslag, dag 2. Fra venstre, Jorun Lian, Gunhild Rustad, Aase M. D. Ersrud og Anne Ki Klemetsen.
Flagget er alltid på plass når det er turnering på Hof golfbane.

Bildet kan inneholde: 2 personer, gress, himmel, tre, utendørs og natur
– Langslående herrer på fairway, hull 7. Venter på at greenen skal bli klar. Her er det muligheter for å nå inn på 2 slag.

Bildet kan inneholde: himmel, utendørs og natur
– Som alltid – Jens er tidlig på plass for å få best mulig spilleforhold under Klubbmesterskapet.

• Vil du se flere bilder fra Klubbmesterskapet? De finner du på vår facebookgruppe.