Vedlegg:

2. Registrering av fremmøtte
  3. Valg av møteleder
  4. Valg av møtesekretær
  5. Valg av medlemmer til underskrift av prot.
  6. Godkjenning av innkalling
  7. Godkjenning av saksliste
  8. Årsmøteberetning fra styret
  9. Årsmøteberetning fra komiteene
  10. Årsregnskap
  11. Forslag til budsjett for 2019/2020
  12. Søknad fra baneeier
  13. Revidering av retningslinjer vedr.
    dekning av utg. for klubbrepresentanter
  14. Valg – styrets forslag

Årsberetning styret 2018

I sesongen 2018 har følgende sittet i styret:

Henning Vestskogen leder
Espen Svendsrud nestleder
Anne L. Vestskogen styremedlem
Atle Stenseth styremedlem
Trond Walther Ellefsen styremedlem
Ingar Skillinghaug varamedlem

Erik Stabæk økonomiansvarlig ( ikke styremedlem)

Vi har hatt 8 stk. styremøter i løpet av sesongen og har hatt opp
39 styresaker.

Betalende medlemmer for året 2018

Kategori 1 = 109 stk.
Kategori 2 = 173 stk.
Junior = 7 stk.

I løpet av 2018 ble det avholdt 3 stk. VTG kurs.
Gjennom sesongen ble det utlevert tags til betalende medlemmer.
Dette har fungert bra og vi vil fortsette med dette arbeidet også i 2019.

Fiber fra Viken Fiber er på plass og fungerer meget godt. Bra og merke
at linjen er stabil og rask.

Styret kjøpte inn merkepinner i hardplast til merking av banen. Disse vil
bli satt ned i løpet av våren.

Det var et godt fremmøte på medlemsmøte som ble avholdt høsten
2018. Vi fikk mange gode innspill, og har tatt tak i 5 av de 10
innspillene som kom. Medlemsmøter blir en fast sak på agendaen.

Gjennomføring av jubileumet vårt har blitt utsatt til 2021. Da er vi
25 år og har god tid til skikkelig planlegging i forkant. Den opprettede
komiteen er enig i dette, og starter for fullt med jobben høsten 2020.

En stor takk til alle som har hatt verv for klubben. Det settes pris på.
Og en særdeles stor takk til Jorunn og Jens for at dere holder på og
server oss som best dere kan.

For styret i Hof Golfklubb
Henning Vestskogen

Årsberetning fra Turneringskomiteen
Sesongen 2018 bar preg av at vinteren hadde vært både lang og hard etter ekstreme snømengder noe som resulterte i at vi måtte vente helt til 8. mai for å komme i gang med våre ukentlige spillekvelder. Greenene på stort sett hele banen ble aldri så bra som de vanligvis er kjent for på Hof golfbane denne sesongen.

Dugnaden ble først av holdt den 19. mai med påfølgende turnering. Vi hadde satt bunkerne som førsteprioritet denne gangen. Dugnadsturneringen samlet 16 stk fordelt på 4 lag hvor vi spilte Texas scramble. Vinnerne i dugnadsturneringen 2018 ble delt mellom lagene Augusta (Hans Øyvind, Ingar, Terje og Anne) og Pebble Beach (Alexander, Henning, Espen og Svein) på utrolige 29 slag som er 4 under par.

Onsdagsgolfen er vår lengstlevende turnering. Den ble arrangert som en Order Of Merit og i sesongen 2018 ble det arrangert 19 runder med oppstart 9. mai og avsluttet den 12. september. Vinneren for 2018 ble Kjell Vidar Wike. Totalt var det 42 spillere som hadde en eller annen gang prøvd seg på onsdagsgolfen. Henning Vestskogen, Anne Landsverk Vestskogen og Villy Weum var i tillegg de eneste som deltok på samtlige 19 runder.

Spessialen ble avholdt den 2. juni med 16 deltagere. Dette er en konkurranse med forskjellige hindringer på banen. Det ble en livlig kveld som ble avsluttet med Aftergolf hvor grillen stod klar etter 9 morsomme hull på banen. Det finnes ingen offisielle lister på denne konkurransen da banen ble gjort om til det helt ugjenkjennelige, så jeg vil tro at her var de alle vinnere!!

Flaggturnering
var satt opp den 9. juni, men med kun 3 deltagere så valgte vi å avlyse denne turneringen.

Hof Open ble arrangert siste helgen i juni og er en turnering som går over 2 dager. Her er vi nødt til å ta oss litt selv i nakken hvis vi ønsker å få litt mer blest om denne turneringen. Denne gangen hadde vi kun 28 påmeldte. For oss som har vært med en del år husker vel at de første årene hadde vi 60 til 80 deltagere fordelt på 4 klasser. Turneringskommiteen kunne nok trenge litt hjelp til å få litt mer sving på dette arrangementet som alltid har bidratt litt ekstra i kassen. Vinnerne i de forskjellige klassene i 2018 ble
Klasse A: Aleksander Lee Olsen
Klasse B: Fred Usher
Klasse C: Morten Berge
Klasse D: Aase M.D. Ersrud
Klasse E: Wenche Ellefsen

Belka Golf Nordic Open ble arrangert den 28. juli. Dette var en populær turnering selv om den altså ble holdt i fellesferien. Mye av det kom nok av den flotte premien som levert til vinneren. Det var 28 deltagere i denne turneringen. I den jevne konkurransen gikk Leif Myhre seirende ut med Aase M.D. Ersrud på en 2. plass med lik score bare slått på hcp.

Tor og Anne Ki`s Krus ble avholdt den 19. august og samlet i år hele 16 spillere. Vinnere av krusene ble Gunhild og Thorleif med imponerende 47 poeng, Aase og Steinar på andre med 44 poeng og Tor og Elizabeth på tredje med 40 poeng. Jorun hadde dekket lekkert bord og serverte kjempegod spekemattallerken til alle som var med. Nok en hyggelig dag på golfbanen for de som var med

Klubbmesterskapet ble spilt siste helgen i august. Det ble arrangert både Slagturnering og Stablefordturnening. Vinnere for 2018 ble:
Klubbmester herre: Lars Johan Tandberg
Klubbmester dame: Anne Ki Klemetsen
Klubbmester Herrer senior: Leif Myhre
Klubbmester Damer senior: Anne Ki Klemetsen

Klasse A Stableford: Trond Ellefsen
Klasse B Stableford: Espen Svendsrud
Klasse C Stableford: Anne Ki Klemetsen
Klasse D Stableford: Jorun Lian

Sensommergolf som er en erstatning for midtsommergolfen ble avlyst pga liten deltagelse

Klubbmatch mellom Hof, Solum og Re`s Herregolfere ble i år spilt på Solum da banene på Re og Hof ikke holdt helt standard. Banen på Solum derimot var meget bra. Hof gk gjorde jobben og pokalen er tilbake i Hof.

Nattgolf ble igjen en suksess og vi var hele 20 deltagere denne kvelden. Med langputting på green før maten ble inntatt inne i klubbhuset lå det an til en fin natt på Hof golfbane med gode spilleforhold. Vinnere denne kvelden ble Team Ingar med Atle, George, Espen og Ingar.

Høstslaget er Hof gk`s siste turnering for året og er en hyggelig turnering med masse fine premier og ganske god deltagelse. Dette ble en meget tett og jevn konkurranse hvor det skilte kun 7 slag på de 14 første plassene. Årets vinner av Høstslaget ble Ingar Skillinghaug foran Jostein Vesterhagen, kun slått på hcp.

Matchplay ble vunnet av Ingar Skillinghaug som slo Thorleif Rustad i finalen. På 3. og 4. plass kom for øvrig Kim Brede Lie og Kjell Vidar Wike.

Lag-NM: Hof gk stilte i år opp i 2. divisjon i Lag-NM som ble arrangert på Holtsmark i slutten av juli. På årets lag stilte Aleksander Lee Olsen, Lars Johan Tandberg, Marius Gabrielsen, Simen Thormodsrud og Nils Anton Asmyhr. Hof gk endte opp på en sterk 4. plass i konkurranse med langt større klubber som Holtsmark, Sandefjord og Borre på plassene foran.

Årsrapport Hof GK Seniorgruppe

– Det blei i 2018 arrangert 22 seniorgolf turneringer (tirsdags golf).

– Totalt 249 deltagere.

– Jens vant order of merit.

– I senior lag NM 3.div kom Hof på 10. plass langt foran Solum og Re.
Turneringen gikk på Larvik golfbane og de som spilte var Kjell Vidar,
Kjell Vidar, Glenn og Arild.

– I Norsk Senior Golfs lagserie mix klasse blei vi nr.3 i vår avdeling.
Vi beholdt dermed plassen vår i 1.div for 12. året på rad. George har
vært kaptein.

– Vi arrangerte turnering for Norsk Senior Golf den 23. August 2018.
Steinar, Aase og George vant sine klasser og Leif blei nr.2 i sin klasse.

– Seniorgruppa gikk i 2018 med et overskudd på kr 149 og har en
kassabeholdning på kr 3885.

Tor Klemetsen

Knøttegruppa 2018

Trener: Espen Svendsrud

Vi har gjennomført: 9 treninger i 2018 sesongen på lørdager fra 10.00 til 11:00

Det har deltatt 6 barn i Knøttegolf i sesongen,

Trening har basert seg på lek og ballkontroll og noe golftekniske øvelser.

Det har vært for liten markedsføring av Knøttegolf i 2018, og for å styrke
deltakelse i denne gruppen for 2019 må Hof Golfklubb styrke markedsføringen mot barnehager, skoler og andre steder der små barn med foreldre samles.

Det har ikke vært økonomiske transaksjoner involvert i Knøttegolf gruppen for 2018, og derfor er det heller ikke levert separat regnskap.

For Knøttegolf Gruppen 2018

Espen Svendsrud
03.03.2019, Hof

Årsberetning for Juniorgolfen.

Junior gruppa startet opp Tirsdag 22. mai med et brak, med 10 unge golfglade barn/ungdommer. Disse har holdt koken gjennom sesongen.

Vi hadde 6 treninger før vi tok sommerferie 26. Juni og startet ikke opp igjen før 28. August etter at skoleferien var over.
Høstsesongen bød på 9 treninger, med mye av det samme som vi hadde på vårsesongen.

I år valgte jeg å ikke ta noen golfmerker, men vi prøvde likevel å lage litt konkurranse av treningene med puttekonkurranser og chippekonkurranser.
I tillegg har vi også prøvd å spille noen hull på banen til stor glede for ungene, dette synes de er gøy.

Vi avsluttet sesongen 23 Oktober med juniorgolfens svar på nattgolfen. Dette blei en morsom og litt kald affære, men vi spiste pizza og koste oss før det blei kaldt nok til å spille.

En stoooor takk til Pia, Leif og Jostein for å steppe inn når fotballen kræsjet med golfen.
En stoor ekstra takk til Pia for all hjelp med innspill til øvelser og for å stille opp på avslutningen med lysballer og lightsticks til flagga.

For Juniorgruppa 2018
Kim Brede Lie

Årsrapport damegruppa, Hof golfklubb 2018

En relativt rolig sesong er tilbakelagt. Flere sentrale spillere har vært satt ut av spill av helsemessige årsaker.

Like fullt klarte vi å still lag til Lagserien. Det ble i tøffeste laget, men vi gir ikke opp.
NSG Lagmesterskap( Lag NM 3. Divisjon) klarte vi imidlertid ikke å stille lag til. Det håper vi å få gjort noe med i framtiden.

De faste damedagene har vært tynt befolket og til dels avlyst. Dette har medført at et av våre trofaste medlemmer nå har meldt seg ut. Et tap for damegruppa.

Vestfold Ladies ble arrangert på Solum og bare der denne sesongen. Vi hadde tre damer med og de tre klarte å ta hjem vandrepokalen. Dette betød at Hofdamene fikk ha pokalen en hel sesong. Stor honnør til Aase, Gitte og Jorun.

Hofdamenes Høstslag trakk fullt hus. Denne turneringa får også våre egne damer på banen og dugnadsånden er upåklagelig.

Som alltid sender vi en takk til Jorun som stiller opp hver mandag enten damene kommer eller uteblir, takk, takk.

Anne Ki Klemetsen

Årsberetning fra Herregolfen

Herregolfen 2018 bestod av totalt 20 runder i år (som tidligere år) og ble spilt i stort sett fantastisk vær, med et gjennomsnitt på 13 stk. per runde. Det var best oppmøte de første 10 rundene, med 20 stk. på det meste – veldig bra!!

På/i/under herregolfen, spilles det som dere sikkert vet, slaggolf der de 10 beste får poeng hver runde og vinneren får totalt 12 poeng. Av de totalt 20 rundene, er det de 12 beste rundene som teller i kåringen av Order of Merit.

Vinneren av årets Order of Merit, ble ikke uventet Lars-Johan igjen med 134 poeng, mens Bjørn tok 2.plassen med 96,50 poeng og Greig knep 3. plassen med 93,70 poeng (bare 0,5 poeng foran Leif på 4.plass).
Dette ble feiret med en hyggelig avslutning på golfkroa til Jorun og Jens den 27. september, der det ble delt ut flotte premier og servert pizza og brus til alle som deltok.

Vi hadde også i år som i fjor, en «uoffisiell» order of merit – Eclectic, der Marius vant med score på 55 (-11), foran Lars-Johan og Bjørn på delt 2.plass med 57 (-9).

Overskuddet ble totalt 868 kr i år, som går til klubben.

Hans Arne Hellingsrud

Søker styret og årsmøtet om klubben kan være med å spleise
på varmepumpe som nå er installert i klubbhuset.
Hvorfor denne investeringen? Det har vist seg tidligere at den opp-
varmingen som vi har hatt tidligere har vært mangelfull.
Derfor gjorde Baneselskapet dette for blant annet årsmøtet og annen
møtevirksomhet på den kalde årstida.
Investert kapital er: Kr.26000.-
Spørsmålet Fra baneselskapet er om klubben er villig til være med
å spleise 50/50 eller et annet beløp.

Mvh. Jens Sundby Hof Golfbanedrift.

Søknad fra baneeier om støtte til innkjøpt varmepumpe på golfkroa
Bakgrunn for saken:
Baneeier Jens Sundby har innen fristen for årsmøtesaker søkt om halve eller deler av beløpet til investert varmepumpe på golfkroa. Begrunnelsen for søknaden er at det til tider har vært vanskelig å varme opp kroa med kun panelovner i de kalde periodene.

Vurdering:
Hof golfklubb har i en toårs periode investert i følgende til baneselskapet:
Rangeballer    kr. 39 381,-
Flagg              kr.    2 500,-
Merkepinner   kr.  12 167,-
Fiberleie         kr.  19 350,-  (pr. år)
Sum               kr.  73 398,-
===============

Alle investeringene nevnt ovenfor har medlemmene og gjestespillere fått nyte godt av.
Styret i golfklubben mener dette er utenfor styrets mandat å gi støtte til varmepumpe da det i liten grad kommer medlemmene til gode. Vi har to møter i den kalde perioden. Årsmøte i mars og medlemsmøte på høsten. Styremøtene har for det meste blitt holdt hos styremedlemmene.

Innstilling:
Hof golfklubb ved styret innstiller på å ikke gi midler til investert varmepumpe på golfkroa med bakgrunn i at styret forvalter medlemmenes midler, og styret finner det ikke formålstjenlig å investere i bygningsmassen til baneselskapet.

Vedtak på årsmøte 07.03.19:

Revidering av retningslinjer vedr. dekning av utgifter for klubbrepresentanter i Hof golfklubb

Bakgrunn for saken:
I 2016 ble det laget retningslinjer vedr. dekning av utgifter for klubbrepresentanter. Vedtaket skal revideres hvert år.

Innstilling:
Styret innstiller på ikke å endre ordlyden eller beløpet i vedtaket.

Vedtak årsmøte 2019:
Ordlyden eller beløpet i retningslinjene vedr. dekning av utgifter for klubbrepresentanter i Hof golfklubb ble ikke endret.

Valg:

Styrets forslag:
Leder                – Henning Vestskogen          – gjennvalg –  (1 år)
Nestleder           – Espen Svendsrud             –  gjenvalg – (2 år)
Styremedlem     – Anne L. Vestskogen          –  (1 år igjen)
Styremedlem     – Atle Stenseth                    –  (1 år igjen)
Styremedlem     – Bent Bruun                       –  2 år (nyvalgt)

Valgkomitè – Erik Stabækk      (1 år)
Valgkomitè – ______________(2 år)
Valgkomitè –  ______________(3år)