OPPDATERT 13.MAI:

Holmestrand kommune vedtok i går en ny forskrift med lokale koronatiltak. Forskriften gjelder frem til og med 28.mai.

For oss betyr det følgende:

• Ingen turneringer i perioden.
  • Knøtte- og juniortrening kan starte opp igjen (Personer under 20 år, maks 10 samlet, utendørs og fra samme kommune)
  • VTG-kurs i mai går som planlagt, men kun for deltakere under 20 år. (Samme vilkår som punktet over)
  • Selskapsrunder med godt smittevern i henhold til NGFs anbefalinger er fortsatt tillatt.

Planen var å starte opp våre klubbturneringer denne uka.

Grunnet flere positive prøver i Holmestrand kommune siste dager har kriseledelsen kommet med en sterk anbefaling om stans i all organisert fritidsaktivitet for både barn og voksne.

Vi følger anbefalingen. Inntil videre blir det ingen organisert aktivitet i form av turneringer i Hof golfklubb.
Knøtte- og juniortrening på tirsdager er avlyst inntil videre.

Selskapsrunder med godt smittevern i henhold til NGFs anbefalinger kan fortsatt gjennomføres.

Her kan du følge Holmestrand kommunes informasjonsside om Korona:
Koronasituasjonen i Holmestrand kommune – Holmestrand kommune

————————————-

Fra mandag 26.april starter vi opp med klubbturneringer med noen begrensninger.

I henhold til de nasjonale korona-retningslinjene er det åpnet for å kunne:

• Tillate selskapsrunder og åpne treningsanlegg iht. smittevernreglene.
  • Gjennomføre organiserte treninger og kurs utendørs med individuell avstand på min. 1 meter og maks. 20 personer.
  • Gjennomføre organiserte treninger og kurs innendørs med individuell avstand på min. 1 meter og maks. 10 personer.
  • Barn og unge (under 20 år) kan delta i organisert idrettsaktivitet som normalt.
  • Ha maks 200 personer på arrangement utendørs. For voksne må alle komme fra samme kommune. For barn og unge må alle komme fra samme turneringsregion. Se smittevernveileder for idrett for flere detaljer.

Frem til fredag 23.april var Holmestrand kommune underlagt strengere regionale tiltak, med forbud mot arrangement. Disse gjelder ikke lenger. Nå skal vi forholde oss til de nasjonale retningslinjene.
I tillegg har Holmestrand kommune vedtatt en  Lokal koronaforskrift med noen flere begrensninger. Den setter ikke begrensninger for vår aktivitet ut over de nasjonale retningslinjene. Med unntak av påbud om bruk av munnbind i lokaler når det ikke mulig å holde en meters avstand.

Inntil videre er det kun medlemmer bosatt i Holmestrand kommune som kan delta på arrangementer.

Husk å holde god avstand – hold deg hjemme om du ikke er frisk – bruk munnbind når en meters avstand innendørs ikke kan overholdes.