I dag fikk vi endelig levert roughklipperen vår. Styresekretær Thorleif Rustad tester ut maskina for første gang.

Det har lenge vært et ønske fra styret og «Dugnadsgjengen» om å oppgradere maskinparken på golfbanen, spesielt Roughklipperen. I starten av året søkte Hof golfklubb Sparebankstiftelsen DNB om midler til klippeutstyr. Vi var så heldige å få tildelt 200.000,- fra stiftelsen. Dermed kunne arbeidet med å finne aktuelt utstyr virkelig starte.

Styreleder Gunnar har holdt kontakten med firmaet Hako Ground & Garden AS, representant for Toro i Norge. De hadde for salg en brukt Toro Groundmaster 4000 med 4-hjulstrekk. Maskina fremstod som godt vedlikeholdt, og den har fått en behørlig service før levering. Dermed ligger det til rette for at den skal få mange gode timer rundt i roughen på Hof golfbane. Her ser dere Øyvind fra Hako signerer kontrakt sammen med Gunnar.

Det er ingen tvil om at dette vil bedre arbeidsforholdene for medlemmene som klipper på dugnad. I tillegg vil også den totale medgåtte klippetiden gå ned da denne maskina både er bredere og går raskere enn den gamle.  Bent tester ut klipperen for første gang.

Hof golfklubb ønsker å rette en stor takk til Sparebankstiftelsen DNB for bidraget. Har ditt lag eller forening et prosjekt du trenger støtte til?
Klikk på logoen og les om du kan få støtte her:

• Dugnadsgjengen er godt fornøyd med den nye maskina. Nå kan gresset bare gro, vi er klare!