Onsdag 22.juli arrangerte Hof golfklubb Jorun Sundbys minneturnering.

Alle som har vært i Proshopen ved Hof golfbane opp gjennom åra har stiftet bekjentskap med Jorun. Etter at Jorun i 2019 gikk bort hadde golfklubben et ønske om å hedre hennes minne. I samråd med Jens ble vi i vinter enige om at på Joruns fødselsdag, den 22.juli skulle vi arrangere en minneturnering, og premien til vinneren skulle være et dobbelt vaffeljern. Joruns vafler var godt kjent blant golfere og andre besøkende, så det var en naturlig premie.

Det var mange som dukket opp på Hof golfbane denne onsdagskvelden. Det var en nydelig sommerkveld som ga oss sol, noen få dråper med regn underveis og et flott skue med regnbue over deler av banen. Venner av Jorun og Jens, som ikke spiller golf var også invitert.

Turneringsleder, Henning Vestskogen startet med å ønske alle velkommen. 39 deltakere til start, både fra Hof og fra gjestende klubber.
Svært hyggelig var det at Atle Sundby trakk det lengste strået i turneringen og mottok dermed premien, et dobbelt vaffeljern.
Videre var det også andre «vaffelrelaterte» premier.
Etter runden var det duket for kaffe, vafler og kaker til alle.

Hele resultatlista finner du under bildene.

– Turneringsleder Henning Vestskogen ønsker velkommen og informerer om kveldens turnering.

– Turneringsleder Henning Vestskogen gratulerer turneringens vinner Atle Sundby med en score på -3

-Når du er ferdig med hull 8 kan du plukke med deg et par bringebær før du går videre til hull 9.

– Saftige villmoreller på hull 7. Her bør du ta et par når du går forbi.

-Banen var frisert og i god stand til turneringen.

-Var det «gull å finne» for de som puttet på hull 9 tro?

-Tor Klemetsen klar for utslag på hull 6.

– En putt for birdie er alltid spennende.

– Mørke skyer truet over banen. Men det ble ikke så mange drypp.

jsm_2020