For første gang i historien skal det kåres Holmestrands beste golfere og kommunens beste golfklubb!

Alle medlemmer i Hof, Sande og Solum golfklubber inviteres med dette til en to-dagers turnering på alle kommunens golfbaner.

Turneringen gjennomføres 18. og 19. juni og spilles over tre runder: 9 hull på Hof og 9 hull på Sande på lørdag og 18 hull på Solum på søndagen. For å kunne telle med i kommunemesterskapet må en spiller fullføre alle tre rundene.

Det spilles brutto og netto slagspill og vinneren i hver klasse (kommunemester!) er den som bruker færrest slag totalt over 36 hull.

Beste klubb kåres på grunnlag av et poengsystem hvor spillernes plasseringer og deltakelsen i hver klasse gis poeng og disse poengene tilfaller spillerens klubb.

Klasseinndeling
Turneringen spilles med fire klasser; inndelt etter kjønn, hcp og alder:

Klasse A: Herrer med hcp lavere enn 11,5 – brutto slagspill.

Klasse B: Herrer med hcp på 11,5 og høyere; med hcp-tak 36,0 (max hcp) – netto slagspill (max par +5 på det enkelte hullet).

Klasse C: Damer med hcp på +8,0-54,0; hcp-tak 36,0 (max hcp –  netto slagspill (max par +5 på det enkelte hullet).

Klasse D: Juniorer (herrer og damer opptil 19 år) med hcp +8,0-54,0; hcp-tak 36,0 (max hcp) – netto slagspill (max par +5 på det enkelte hullet).

Påmelding
Påmeldingsfrist er onsdag 15. juni kl 20.00. Det er satt et tak på 96 deltakere totalt i turneringen og det er førstemann til mølla som gjelder. Klikk her for å gå til påmelding i Golfbox.

Turneringen har en startavgift på 650,- (juniorer 250,-) som omfatter både greenfee og turneringsavgift, uavhengig av om spilleren har betalt årsgreenfee på én eller flere av banene. Beløpet for seniorer skal vippses til #746386 (gjelder deltakere fra alle klubber).

Velkommen til historiens første kommunemesterskap!