Da er den 15. utgaven av Hof Open historie. Etter utsettelse og mye regn på søndags morgen valgte vi i samråd med baneeier, Jens Sundby, å avlyse runde 2.
Dermed ble resultatlista basert på lørdagens runde.
Vi i Hof golfklubb er aldri glad for å måtte avlyse en runde men i dette tilfelle måtte vi lytte til baneeier, og har full forståelse for hans avgjørelse. Lørdagens runde gikk under meget fine forhold på en flott bane.

I klasse A, for menn med hcp mellom 0-12, gikk Bjørn Andersen seirende ut etter en tett kamp mot Joachim Aslaksen fra Vestfold golfklubb. Bjørn gikk runden på 1 under par brutto. Han vant med 2 slags margin.

I klasse B, for menn med hcp mellom 12-24, var det 11 deltakere og her vant Erik Stabæk på 3 under par, netto. Nr. 2 ble Ingar Skillinghaug. Videre på listen har vi George Boyd, Erlend Andersen og Jan Olaf Gunhildstad.

I klasse C, for menn med hcp mellom 24 og 54 vant Arne Lian med en stablefordscore på 36 poeng.

I klasse D, for damer med hcp mellom 0 og 24 vant Wenche Utheim fra Sande golfklubb på 1 under par netto. I den siste klassen for damer med hcp mellom 24 og 54 i hcp vant Gunn Helen Opsahl Stabæk med stablefordscore på 33 poeng.

Vi hadde under lørdagens runde også lagt inn et par andre konkurranser.  På vårt korteste hull som er hull nr 13 på 92 meter hadde vi closest to pin. Her var Joachim Aslaksen helt umulig og vant med et slag kun 1,01 meter fra hullet.

Longest drive for herrer var noe jevnere, men etter å ha målt med lasermåler kunne vi utrope Joachim Aslaksen som vinner i herreklassen mens i dameklassen vant Wenche Utheim.

Vi takker for oppmøte og deltakelsen og ønsker alle sammen velkommen tilbake neste år.

Øvrige resultater i Golfbox.

Turneringsledelsen v/Ingar Skillinghaug