Velkommen til kurs: Veien til Golf

Hof Golfklubb arrangerer gratis Veien til golf-kurs torsdag 3. august (teoridel) og lørdag 5.august og søndag 6.august (praksisdel) mot innmelding i Hof Golfklubb.

Oppstart torsdag 03. august med teoridel klokken 17:00.
Deretter praksisdel den 05. og 06. august. klokken 10:00.

Følgende inngår ved å betale 1890,- (kostnaden for Medlemskap, kategori 1):
Veien til golf-kurs, Medlemskap i Hof Golfklubb (kategori 1) OG Årsgreenfee (rett til å spille på banen ut året).
Det vil si at du kan spille så mye du vil på banen ut året – dette er et kjempebra tilbud.
Dersom man kun deltar på kurset uten innmelding i klubben, vil dette koste kr. 1450,-.
For øvrig innmelding i Hof Golfklubb, søk informasjon på fanen «MEDLEMSKAP».

MERK! For at man kan begynne å spille golf etter kurset, må man være medlem av en golfklubb, det holder altså ikke å ta kun kurset.

Etter fullført kurs, som består av både en teoretisk og praktisk del, får du golfkortet og kan spille golf på de aller fleste baner.
Hof Golfklubb har mange ulike tilbud for at du skal komme videre med både trening, spill og sosiale aktiviteter.

Påmelding gjøres ved å sende en e-post til Henning Vestskogen, , eller ringe han på telefon: 906 55 599.

Generell informasjon om kurset Veien til Golf
Veien til Golf er Norges Golfforbunds opplegg for nybegynneropplæring i Norge. I forholdt til tidligere Grønt-kortopplæring er det nå ingen teoretisk prøve eller oppspill. I tillegg vil mer av opplæringen foregå ute på banen. Kurset er obligatorisk dersom en ønsker å spille på bane, i tillegg til at en må være medlem i en golfklubb.

Målet med nybegynnerkurset Veien til Golf er at du skal bli kjent med golf og finne deg til rette i miljøet. Kurset vil gi deg praktisk innføring i hva spillet handler om og omfatter trening i grunnleggende teknikk, sikkerhet og opptreden på banen. Du får også prøve å spille noen hull for å oppleve hva golf er.

Du har meldt deg på et nybegynnerkurs – hva kan du glede deg til?

• Minimum 12 timer med et variert kurs som inkluderer mye praktisk trening og spill på banen.
  • Et utfyllende kursmateriell som hjelper deg til å forstå golf bedre.
  • Treningsveiledning fra klubbens dyktige instruktører.
  • Bli kjent med nye golfere i et sosialt klubbmiljø.
  • Oppfølging etter endt kurs slik at du får hjelp til å bli en bedre golfer.

Velkommen!